رسانه تخصصی آموزش عالی

تحصیل دکتری در خارج از کشور

هدف از تحصیل دکتری در خارج از کشور چیست؟

متقاضیان ادامه تحصیل دکتری در خارج از کشور اهداف مختلفی دارند که این اهداف می تواند بر اساس بازگشت به ایران یا ماندن در خارج از کشور تقسیم بندی شوند.

۱- بازگشت به ایران برای پیدا کردن شغل مناسب در مقطع دکتری

اگر هدف از تحصیل دکتری در خارج از کشور بازگشت به ایران و پیدا کردن شغلی مناسب با رشته تحصیلی است، باید کشوری را انتخاب کرد که دانشگاه های معتبر و مورد تائید وزارت علوم ( در رشته های غیر پزشکی ) و مورد تائید وزارت بهداشت ( در رشته های پزشکی ) داشته باشد.

بعد از انتخاب کشور باید لیست دانشگاه های مورد تائید را مقابل خود قرار داده و از میان آنها به بررسی رشته های موجود در دانشگاه ها پرداخت.

لیست این دانشگاه ها در سایت اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم به آدرس grad.saorg.ir موجود است. همچنین اطلاعیه زیر در این سایت منتشر شده است:

قابل توجه متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری:

ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ 1398/04/01 برابر با 2019/06/22 صرفأ در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی نمایند. لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفأ تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است. اطلاعیه اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم

۲- پیدا کردن شغل در خارج از کشور در مقطع دکتری

در صورتی که هدف از تحصیل دکتری در خارج از کشور یافتن شغل مناسب در آن کشور و در نهایت اخذ اقامت آن کشور است ، باید در ابتدا تحقیق کرد که کدام کشور ها مهاجر پذیر هستند و کدام کشور ها مهاجر پذیر نیستند.

این مهم به این دلیل است که بعضی کشور ها مهاجر پذیر نیستند و فارغ التحصیلان باید ظرف مدت کوتاهی آن کشور را ترک کنند و به ایران بازگردند.

مراحل اقدام برای تحصیل دکتری در خارج از کشور چیست؟

متقاضیان تحصیل دکتری در خارج از کشور مراحل زیر را پیش رو دارند که پی اچ دی نیوز سعی خواهد کرد برای سال جدید به مرور گزارش های خبری و آموزشی را درباره هر یک از مراحل زیر منتشر کند.

  1. انتخاب کشور محل تحصیل دکتری خارج کشور
  2. انتخاب دانشگاه خارجی برای تحصیل در مقطع دکتری ( با اولویت دریافت فاند دکتری)
  3. جمع آوری مدارک لازم برای دریافت پذیرش دکتری در خارج کشور
  4. نوشتن رزومه خوب برای اپلای دکتری
  1. بحث درباره «تحصیل دکتری در خارج از کشور»
    هر موضوع یا پرسشی را درباره «تحصیل دکتری در خارج از کشور»، به بحث بگذارید.
  2. کوتاه بنویسید تا دیگران راحتر بحث شما را بخوانند
    ایجاد بحث

اخبار تحصیل دکتری در خارج از کشور

  1. خبر بیشتری وجود ندارد
نزدیک ترین موضوعات به اخبار دکتری این صفحه:
هشتگ های بیشتر