رسانه تخصصی آموزش عالی

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402-1403 و شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1402 برای دانشجویان ارشد

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش

زمان ثبت نام دکتری 1402 برای سال تحصیلی 1402-1403 از یکم آذرماه آغاز می شود. تاریخ ثبت نام آزمون دکتری 1402 در صورت تمدید یا تغییر از طرف سازمان سنجش اعلام می شود.

خبر مرتبط :‌ زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۲

ثبت نام دکتری 1402 از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود و داوطلبان آزمون دکتری 1402 باید نسبت به خرید کارت اعتباری برای شرکت در آزمون دکنری 1402 اقدام کنند.

به گزارش پی اچ دی نیوز، ثبت نام آزمون دکتری 1402 دانشگاه آزاد و سراسری در یک مرحله و بصورت یکجا انجام می شود.

خبر مرتبط : طرح حذف آزمون دکتری

انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402

توصیه می شود قبل از ثبت نام در آزمون دکتری 1402 حتما نسبت به مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402 اقدام شود. دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402 همزمان با شروع ثبت نام در آزمون دکتری منتشر می شود.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سال گذشته (‌حجم 2.7MB )

اخبار پیشنهادی:

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ برای دانشجویان کارشناسی ارشد چیست؟

دانشجویان کارشناسی ارشد تنها در صورتی می توانند برای ثبت نام در آزمون دکتری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام کنند که دانشجوی دانشجو سال آخر باشند. همچنین محل تحصیل دانشجو باید معتبر و مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات باشد.

به گزارش پی اچ دی نیوز، از دیگر شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1402 برای دانشجویان ارشد و همینطور دارندگان مدرک دکتری حرفه ای، تکمیل فرم معدل است.

خبر پیشنهادی: پسا دکتری چیست؟ و 5 مزیت پسادکتری یا فوق دکتری

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ چقدر است؟

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ از طریق خرید کارت اعتباری با استفاده از خدمات پیام کوتاه می باشد. هزینه ثبت نام آزمون دکتری در سال گذشته 209 هزار و پانصد تومن با احتساب هزینه استفاده از خدمات پیامکی بود. این مبلغ برای آزمون دکتری ۱۴۰۲ با افزایش 15 الی 25 درصد همراه خواهد بود.

خبر پیشنهادی :‌ ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چه مراحلی دارد؟

ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری ۱۴۰۲

زمان ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. (این خبر بروز رسانی می شود)

روش دوم ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری ۱۴۰۲ برای آن دسته از متقاضیانی که نتواسته اند در مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری اقدام نمایند، ارسال درخواست در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش ، درخواست ثبت نام بعد از مهلت مقرر است. این روش ثبت نام در آزمون دکتری قطعی نیست.

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

داوطلبانی که در آزمون دکتری ۱۴۰۲ ثبت نام کرده باشند در بازه های زمانی زیر می توانند ، اطلاعات خود را تغییر دهند.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲
نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲
ویرایش اطلاعات در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ برای ویرایش می توانند از طریق سایت سازمان سنجش و قبل از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری، اطلاعات خود را تغییر دهند . گفتنی است در این بازه زمانی داوطلبان اجازه ویرایش همه اطلاعات را دارند.
ویرایش اطلاعات در زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ ، سازمان سنجش زمانی را برای داوطلبانی که از مرحله ثبت نام آزمون دکتری جامانده اند در نظر می گیرد.
در زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ امکان ویرایش اطلاعات برای داوطلبانی که پیش از این بازه در آزمون نام نویسی کردند از طریق وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام وجود دارد .
ویرایش اطلاعات در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۲چند روز قبل از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان موظف به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری هستند. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری در نیمه اول اسفند ماه ، امکان ویرایش برخی اطلاعات مانند نام خانوادگی و نام ، سال تولد ، شماره شناسنامه ، كد ملی ، معدل ، تاریخ ، نام دانشگاه فارغ التحصیلی مقاطع كارشناسی و ارشد ، هیات علمی (مربی ، آموزشی ، رسمی) و دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی وجود دارد .
اطلاعات جنسیت ، نوع معلولیت ، عکس و زبان خارجی از طریق سایت سنجش قابل ویرایش نیست و داوطلبانی که در یکی از موارد دچار اشتباه شدند برای تصحیح این قسمت ها باید به باجه های رفع نقص آزمون دکتری مراجعه نمایند .
روش های ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ و تغییر اطلاعات

از اخبار و زمان دقیق ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ باخبر شوید

داوطلبان برای پیگیری اخبار ثبت نام در آزمون دکتری 1402-1403 و اطلاعیه های آزمون دکتری 1402 می توانند، با دنبال کردن اخبار دکتری در اینستاگرام پی اچ دی نیوز ( PhdNews.ir ) ، از آخرین اخبار و زمان بندی آزمون دکتری 1402-1403 باخبر شوند.