رسانه تخصصی آموزش عالی

فروش مدرک دکتری به ۴۸۰ مدیر قبل از تغییر شغل به متخصص مهاجرت

ماجرای فروش مدرک دکتری جعلی به مدیران چه بود؟

به گزارش پی اچ دی نیوز به نقل منیبان، تعداد 480 نفر از ایرانیان که برخی از آنها در سطوح مختلف مدیریتی هم قرار دارند، توسط فردی که مدعی است نماینده دانشگاهی آمریکایی در ایران است مدرک دکتری خریداری کرده اند.

خرید مدرک دکتری صرفا برای حفظ پرستیژ

تقریبا اکثر خریداران مدرک جعلی دکتری، در بخش خصوصی فعال هستند و به نظر می رسد این مدرک دکترای جعلی را صرفا برای حفظ پرستیژ اخذ کرده اند.

اخبار دکتری : از زمان اعلام نتایج دکتری 1401 و دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری برای انتخاب رشته، باخبر شوید.

حذف مدرک دکتری تقلبی از رزومه

اگرچه پس از انتشار اسامی، بسیاری از این افراد مدرک دکتری تخصصی مورد نظر را از رزومه های خود حذف کردند ولی نکته عجیب اینجاست که دانشگاه مورد نظر اساسا وجود خارجی ندارد و هیچ سندی مبنی بر وجود چنین دانشگاهی در هیچ سطحی پیدا نمی شود.

در واقع این 480 نفر که احتمالا مبالغ بالایی برای اخذ این مدرک جعلی دکتری پرداخت کرده اند صاحب برگه کاغذی شده اند که شاید بدون پرداخت چنین مبالغی هم می توانستند با یک دستگاه پرینتر رنگی و یک فتوشاپ کار حرفه ای صاحب چنین مدرکی می شدند.

اخبار دکتری : تاریخ آزمون دکتری ۱۴۰۱ در صورت تغییر اطلاع‌رسانی می‌شود.

تغییر شغل از فروشنده مدرک دکتری به «متخصص مهاجرت»

فردی که این مدارک برای افراد مختلف جعل کرده این روزها البته درگیر شغل دیگری شده است، بررسی ها نشان می دهد فرد مورد نظر با تغییر نام و نام خانوادگیش خود را متخصص مهاجرت به کشورهای مختلف معرفی می کند و امور مربوط به مهاجرت را انجام می دهد.