رسانه تخصصی آموزش عالی

آیا دکتری مدیریت بازاریابی می‌تواند بهترین گرایش دکترای مدیریت، از نظر بازار کار باشد؟

در این مقاله چارت درسی دکتری مدیریت بازاریابی را بررسی می کنیم و لیست دروس امتحانی دکترای بازرگانی را برای آزمون دکتری ۱۴۰۲ معرفی خواهیم کرد. در ادامه نیز لینک نظرسنجی بهترین گرایش مدیریت بازرگانی قرار داده شده تا داوطلبان در لینکدین یا توییتر پی اچ دی نیوز، به آن پاسخ دهند.

گرایش های دکتری مدیریت بازاریابی چیست؟

دکتری مدیریت بازاریابی هیچ گرایشی ندارد، بلکه خود یکی از گرایشهای دکتری مدیریت بازرگانی است.

بطور مثال دکتری مدیریت بازرگانی گرایش منابع انسانی ، نیز وجود دارد که بهترین گرایش دکتری مدیریت بازرگانی از نگاه دنبال کنندگان اینستاگرام اخبار دکتری پی اچ دی نیوز ( phdnews.ir ) محسوب می شود.

آیا دکتری مدیریت بازرگانی گرایش مالی هم دارد؟

مدیریت بازرگانی، در کنکور دکتری 1402 گرایش مالی ندارد،‌ بلکه گرایش های مدیریت بازرگانی در مقطع دکتری فقط شامل دکتری بازاریابی ، سیاست گذاری بازرگانی و مدیریت منابع انسانی ( رفتار سازمانی ) است.

نظرسنجی: بهترین گرایش دکتری مدیریت بازرگانی چیست؟

پیشنهاد می کنیم در نظرسنجی توییتر پی اچ دی نیوز درباره مجموعه امتحانی دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی ( کد ۲۱۶۲ ) شرکت کنید:

از نظر شما بهترین گرایش دکتری مدیریت بازرگانی چیست؟ پاسخ خود را در توئیتر پی اچ دی نیوز مطرح کنید.

همچنین مهم ترین اخبار دکتری نیز در تويیتر پی اچ دی نیوز بازنشر می شود.

چارت دکتری مدیریت بازاریابی شامل چه درس های است؟

چارت درسی مقطع دکتری رشته مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی شامل ۳۶ واحد (به غیرازدروس جبرانی و آزمون جامع) می باشد که متشکل از ۱۸ واحد دروس پایه و تخصص و ۱۸ واحد رساله است.

لیست دروس دکتری مدیریت بازاریابی در جدول زیر قابل مشاهده است:

درستعداد واحدنوع درس
روش تحقیق،مقاله و رساله نویسی پیشرفته2جبرانی
زبان تخصصی پیشرفته مدیریت بازاریابی2جبرانی
تحلیل آماری2جبرانی
مدیریت بازاریابی2جبرانی
مدیریت استراتژیک2جبرانی
رفتارمصرف کننده پیشرفته3اصلی مشترک
نقد و بررسی نظریه های سازمان مدیریت3اصلی مشترک
بازاریابی بین الملل پیشرفته3اصلی مشترک
بازاریابی صنعتی پیشرفته3تخصصی
سمینار در مسائل بازاریابی3تخصصی
تحقیقات بازاریابی پیشرفته3تخصصی
چارت دکتری مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی

سرفصل دروس دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد برای گرایش مدیریت بازاریابی مطابق جدول بالا است که ۹ واحد آن تخصصی ، ۹ واحد از نوع دروس پایه ( اصلی مشترک ) و ۱۰ واحد نیز از نوع دروس جبرانی است.

صفحه مرتبط : اخبار دکتری آزاد

در صورتی که پی‌اچ‌دی نیوز را مفید می دانید آدرس این صفحه را برای دوستان خود نیز بفرستید.

آزمون جامع دکتری مدیریت بازاریابی چیست؟

آزمون جامع دکتری، امتحانی است که پس از اتمام واحدهای نظری دکتری گرفته می شود و قبولی در آن شرط ورود به ترم نگارش رساله دکتری است.

به طور مثال آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد هرسال معمولا در دو نوبت و طی اردیبهشت ماه و آبان ماه هرسال برگزار می گردد.

دانشجویان دکتری مدیریت کسب و کار می بایستی قبل از شرکت در آزمون جامع، نمره قبولی زبان خود را مطابق با بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کسب و مدارک لازم را به گروه مربوطه ارائه نمایند درغیر این صورت اجازه شرکت در آزمون جامع را نخواهند داشت.

خبر مرتبط : هزینه دکتری دانشگاه آزاد چقدر است؟

چه دروس جبرانی در مقطع دکتری این رشته ارائه می شود؟

دروس جبرانی دکتری مدیریت بازاریابی در بعضی از دانشگاه ها به شکل زیر است:

  • گذراندن دو درس «روش تحقیق مقاله و رساله نویسی پیشرفته» و «زبان تخصصی پیشرفته» برای دانشجویان مقطع دکتری تمامی رشته ها الزامی می باشد. البته دانشجویان رشته زبان انگلیسی از گذراندن درس زبان تخصصی پیشرفته معاف می باشند.
  • دانشجویان می بایستی تعدادی از دروس آزمون ورودی دکتری را که در آن ها نمره خام کمتراز 33/33 درصد کسب نموده است، اخذ نمایند. (حداکثر ۶ واحد) که نمره آن ها در معدل محسوب نمی شود اما کسب نمره حداقل ۱۴ در آن ها الزامی است.
  • ضمناً دانشجویانی که در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد درس وصایای امام را نگذرانده اند باید در یکی ار ترم های تحصیلی این درس را انتخاب نمایند.

دکترای مدیریت بازاریابی چند سال است؟

دکترای مدیریت بازرگانی یا دکتری مدیریت کسب و کار (به انگلیسی: PhD in Business Administration) در گرایش بازاریابی (Marketing) بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد. دانشجوی دوره دکتری تخصصی مدیریت بازاریابی موظف است در هر نیمسال تحصیلی حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ واحد درسی از دروس دکتری بازاریابی (با احتساب دروس جبرانی) را انتخاب کند.

بازار کار دکتری مارکتینگ چگونه است؟

بازار کار دکتری مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی، در صورت داشتن مهارت های لازم بسیار ایده آل است.

این افراد می توانند به عنوان مدیر برند، مدیر بازاریابی یا مدیر فروش در شرکت های مختلف مشغول به کار شوند و با تخصص خود در تدوین استراتژی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، به پیشرفت کسب و کارها و سازمان ها کمک کنند.

همچنین در صورت توانایی و تخصص در بازاریابی آنلاین، می توانند در استارتاپ ها و شرکت های تحت وب، به عنوان مدیر ارشد مارکتینگ مشغول به کار شوند که قطعا لازمه آن داشتن تجربه کافی است. معمولا مدرک دکتری تنها می تواند تسلط افراد را به مفاهیم تخصصی بازاریابی در مصاحبه شغلی نشان می دهد.

در صورتی که در شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) حساب کاربری دارید می توانید صفحه اخبار دکتری لینکدین پی اچ دی نیوز را دنبال کنید.

تجربه خود را از بازار کار دکترای بازرگانی بنویسید

اگر شما هم تجربه استخدام در رشته مدیریت بازرگانی ( دکتری مدیریت کسب و کار ) را داشته اید و یا با توجه به شناختی که از کسب و کار دارید موفق به راه اندازی یک تجارت موفق شده اید، می توانید به همراه شرکت در نظرسنجی توییتر پی اچ دی نیوز، تجربه خود را از بازار کار دکتری بازرگانی توییت کنید: بهترین گرایش دکتری مدیریت بازرگانی چیست؟

بهترین گرایش دکتری مدیریت بازرگانی
این نظرسنجی در شبکه اجتماعی لینکدین : بهترین گرایش دکتری مدیریت بازرگانی چیست؟

اخبار دکتری مدیریت را در اینستاگرام پی اچ دی نیوز دریافت کنید

در صورتی که از داوطلبان آزمون دکتری مدیریت بازرگانی هستید لطفا در دایرکت اینستاگرام پی اچ دی نیوز ( phdnews.ir ) پیام بگذارید تا اخبار دکتری مدیریت بازاریابی ، ثبت نام دکتری بدون کنکور مدیریت بازرگانی پردیس های بین الملل و … را در دایرکت اینستاگرام دریافت کنید.

پی اچ دی نیوز تلاش می کند به همه سوالات عمومی کاربران در کامنت های اینستاگرام پاسخ دهد.

همچنین داوطلبان می توانند برای تبادل نظر دکتری ۱۴۰۱ درباره مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی در توییتر از هشتگ #پی_اچ_دی_نیوز استفاده کنند.

داوطلبان آزمون دکتری مدیریت بازاریابی ۱۴۰۲ باید به چه سوالاتی جواب دهند؟

ثبت نام کنندگان آزمون دکتری بازاریابی ۱۴۰۲ ، در جلسه کنکور باید به سوالات مجموعه مدیریت بازرگانی و راهبردی با کد 2162 پاسخ دهند که در زیر لیست سوالات این مجموعه امتحانی آمده است:

  1. سوالات آمار و کاربرد آن در مدیریت (درس کارشناسی)
  2. سوالات مبانی سازمان و مدیریت (درس کارشناسی)
  3. سوالات اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام (درس کارشناسی)
  4. سوالات بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته (درس ارشد)
  5. سوالات مدیریت استراتژیک پیشرفته (درس ارشد)
  6. سوالات استعداد تحصیلی دکتری ( مشترک بین رشته های علوم انسانی. استعداد تحصیلی دکتری چیست؟ )
  7. سوالات زبان عمومی دکتری (زبان انگلیسی در کنکور دکتری 1402 یکی از دروس عمومی دفترچه سوالات آزمون دکتری سازمان سنجش است.)

همچنین دانلود سوالات و کلید دکتری مدیریت بازرگانی در سایت پی اچ دی تلنت قرار گرفته است: کلید سوالات دکتری ۱۴۰۱ مدیریت بازرگانی و راهبردی 2162

جزوه دکتری مدیریت بازرگانی دارید؟

اگر جزوه دکتری مدیریت بازرگانی برای هر کدام از دروس بالا را دارید و می خواهید آن را بصورت رایگان منتشر کنید، حتما آن به آدرس ایمیل info@phdnews.ir ارسال کنید تا بصورت رایگان در سایت پی اچ دی نیوز برای سایر داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۲ قرار گیرد.

پایان./ در مقالات بعدی به جدیدترین تراز قبولی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه های دولتی خواهیم پرداخت.

نتایج آزمون دکتری 1401 بصورت اولیه در اردیبهشت ماه و نتایج دکتری مدیریت بازرگانی بصورت نهایی در شهریور ماه اعلام می شود. زمان آزمون دکترا 1402 نیز در اسفند ماه امسال خواهد.