رسانه تخصصی آموزش عالی

حذف سربازی برای دکتری با طرح «امریه پسادکتری» چیست؟

حذف سربازی برای دکتری چقدر جدی است؟

در این گزارش به بررسی خبر جدید جزئیات حذف سربازی برای دکتری را بررسی خواهیم کرد و به سوال «آیا سربازی برای فارغ التحصیلان دکتری حذف می شود؟» پاسخ داده شده است.

به گزارش پی اچ دی نیوز اخبار حذف سربازی برای دکتری مدتی است واکنش های مثبت و منفی در بین کاربران فضای مجازی ، داوطلبان آزمون دکتری و دانشجویان دکتری تخصصی داشته است.

+ اینستاگرام اخبار دکتری (‌ PhdNews.ir ) را دنبال کنید و کامنت های خود را درباره حذف خدمت سربازی برای دکتری بفرستید

بنابراین این موضوع می تواند بر روی سربازی فارغ التحصیلان ارشد که در آزمون دکتری ۱۴۰۲ ثبت نام می کنند نیز تاثیر گذار باشد تا با تلاش برای موفقیت در مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ به عنوان دانشجوی دکتری از حذف سربازی بهره مند شوند.

به گزارش پی اچ دی نیوز، دکتر محمدعلی زلفی گل، یک مصاحبه خبری درباره چگونگی حدف سربازی دکتری با رسانه ها و شبکه خبر صدا و سیما داشت که فیلم آن در ادامه قرار گرفته است.

حذف خدمت سربازی دکتری چگونه است؟

در مصاحبه خبری با وزیر علوم، زلفی گل با ابراز خرسندی از توافق به دست آمده در مذاکره با ستاد کل نیروهای مسلح ، از طرح خدمت سربازی دکتری خبر داد.

چگونگی حذف سربازی برای دکتری

در این فیلم، دکتر زلفی گل درباره حذف خدمت سربازی دکتری به خبرنگاران پاسخ می دهد. او با اشاره به رایزنی های که با ستاد کل نیروی مسلح انجام شده است ، به این نکته می پردازد که به جای سربازی فارغ التحصیلان دکتری در این طرح، امریه پسادکتری تعلق خواهد می گیرد.

حتما بخوانید : پسادکتری چیست؟ ( تعریف پسادکتری و مزیت های آن )

آیا سربازی برای فارغ التحصیلان دکتری حذف می شود؟

به گزارش پی اچ دی نیوز ، از این پس با اعطای امریه سربازی پسادکتری به فارغ التحصیلان دکتری ، یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور تعریف می شود تا فارغ التحصیلان دکتری به جای خدمت سربازی ، به انجام این طرح بپردازند.

یعنی سربازی برای دکتری حذف می شود؟

امریه سربازی دکتری تخصصی ، تنها یک جایگزین برای خدمت سربازی دکتری وزارت علوم است و به معنی حذف سربازی بعد از دکتری نیست.

سربازی فارغ التحصیلان دکتری به چه صورت خواهد بود؟

حذف سربازی فارغ التحصیلان دکتری با انجام پروژه های تحقیقاتی خواهد بود که پی اچ دی نیوز قبلا در یک خبر ، به جزئیات حذف سربازی دکتری پرداخته است.

لینک مرتبط : خبر طرح پسا دکتری سربازی و حذف خدمت سربازی برای دکتری

اخبار حذف سربازی برای دکتری را از کجا پیگیری کنم؟

پی اچ دی نیوز با انتشار گزارش های خبری و اطلاع رسانی سریع اخبار دکتری تخصصی PhD در سایت و شبکه های اجتماعی، آخرین اخبار حذف سربازی دکتری را همرسانی می کند.

داوطلبان آزمون دکتری و دانشجویان دکترای تخصصی می توانند از طریق توییتر و اینستاگرام پی اچ دی نیوز ( PhdNews.ir ) آخرین اخبار سربازی دکتری و اخبار پسادکتری را پیگیری کنند. برای منظور از لینک های زیر استفاده نمایید:

مشاهده آرشیو خبرهای مرتبط در سایت: اخبار حذف سربازی برای دکتری

سربازی پسادکتری چیست؟

«سربازی پسادکتری» یا «امریه سربازی پسادکتری» طرحی برای حذف خدمت سربازی دکتری و جایگزینی آن با دوره فوق دکتری برای انجام پژوهش های مورد نیاز کشور است. گفتنی است دوره پسادکتری یا «پست داک» یک مقطع تحصیلی محسوب نمی شود و یک دوره پژوهشی است که زیر نظر دانشگاه و با راهنمایی استاد مربوطه، 1 سال به پژوهش در طرح تحقیق می پرداند.

بنابراین مدت خدمت سربازی برای دکتری در صورت استفاده از امریه پسادکتری با توجه به مدت تحصیل در دوره پژوهشی پسادکتری ، حداقل 1 سال و در برخی مراکز آموزشی چند سال به طول انجامد. در مورد طول دوره تحصیل در postdoc این خبر را بخوانید: پست داک یا پسادکتری چیست و چقدر طول می کشد؟