تحقیقات بازاریابی پیشرفته در دکتری مدیریت مارکتینگ
پیش نیاز درس تحقیقات بازاریابی پیشرفته دکتری چیست؟
درس تحقیقات بازاریابی پیشرفته یکی از دروس تخصصی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مارکتینگ است.
به گزارش پی اچ دی نیوز ، دانشجویان دکتری مدیریت مارکتینگ که با مفاهیم بازارشناسی به عنوان پیشنیاز درس بازاریابی پیشرفته آشنا هستند، این درس ۳ واحدی را معمولا در ترم دوم دوره دکتری اخذ می کنند.
تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) یکی از با اهمیت ترین دروس رشته دکتری مدیریت بازاریابی است و برای شروع هر کسب و کاری الزامی می باشد. این درس یکی از اجزاء اصلی علم بازاریابی است که وظیفه این شاخه از دانش چنین است: تعیین , جمع آوری , تحلیل و ارائه سیستماتیک و عینی اطلاعات به منظور بهبود تصمیم گیریهایی که با شناخت فرصتها و حل مشکلات در مارکتینگ مرتبط هستند.تحقیقات بازاریابی پیشرفته در دوره دکتری مدیریت شامل چه سرفصل های است؟
سرفصل درس تحقیقات بازاریابی دکتری شامل موارد زیر است:
- شناخت محصول و کاربردهای مختلف آن
- بررسی عوامل طبیعی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و نقش هر یک در تولید و عرصه محصول مورد نظر
- آشنایی با نحوه ساخت محصول در مورد کالاهای صنعتی تعیین هدف برای انجام تحقیقات بازار بر مبنای شناخت مسائل و مشکلات موجود
- تحقیقات بازاریابی پیشرفته به منظور معرفی یک کالای جدید به بازار تهیه برنامه انجام تحقیقات بازار تعدیل برنامه تحقیقات بازار بر مبنای تجربیات حاصل از انجام یک تحقیق آزمایشی و مقدماتی ( survey point ) انواع نمونه گیری
- تهیه پرسشنامه برای کالاهای صنعتی و مصرفی نحوه گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبات حضوری جمع بندی یافته ها
- تجزیه و تحلیل و تفسیر یافته ها، نحوه تهیه گزارشات مارکتینگ
- انجام تحقیقات بازاریابی پیشرفته به منظور تهیه یک طرح تولیدی و نحوه ارائه آن
داوطلبان آزمون دکتری می توانند اخبار دکتری مدیریت بازرگانی را از سایت پی اچ دی نیوز دنبال کنند. همچنین اینستاگرام اخبار دکتری پی اچ دی نیوز ( phdnews.ir ) را دنبال کنید و برای اطلاع از مطالب جدید درباره دکتری مارکتینگ اسم رشته خود را دایرکت کنید.